Zoals veel grote dingen, begon het met een gesprek bij een kopje koffie.

Het verhaal begint in de kantoren van ons moederbedrijf, Purple Line, een van de toonaangevende fabrikanten van caravanaccessoires, zoals manoeuvreer- en nivelleerhulpmiddelen. Directeur Jonathan en Product Design Manager Stuart bespraken het feit dat het aantal potentiële klanten van deze prachtige producten minder dan 1% van de bevolking bedraagt.

Zeker, dachten ze, zijn er nog veel meer mensen die graag reizen en de vrijheid willen hebben om gewoon in te pakken en te gaan, maar gewoon geen caravan willen? Laten we eerlijk zijn, caravans zijn niet echt “cool”; ze laten nauwelijks ruimte voor fantasie en inspireren niet tot dromen van avonturen (waarschijnlijker zijn foto’s van verouderde gordijnen en griezelige sleepervaringen).

Ze zijn ook groot en moeten het hele jaar door worden gestald.

De tenten daarentegen lijken weinig luxe te hebben. Je bevindt je te dicht bij de grond, en ze zijn een beetje provisorisch. Wat ze nodig hadden was een “canvas caravan” – iets ruims, comfortabels en volledig uitgerust, dat netjes kan worden opgevouwen tot een compacte en gemakkelijk te vervoeren aanhangwagen.

Dit gesprek leidde al snel tot schetsen (en meer koffie). Het enthousiasme groeide. Schetsen werden prototypes. De prototypes gingen in productie en de rest is, zoals men zegt, geschiedenis. En geen kitscherig gordijn zichtbaar.

“Perfect voor iedereen die op zoek is naar meer luxe maar toch de voorkeur geeft aan tentdoek in een hermetisch gesloten box.”